La primera sessió sobre ‘Al·lèrgia i escola’ planteja potenciar la formació al professorat i personal docent

Els especialistes de l’Hospital Joan XXIII van parlar amb representants dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona per iniciar el projecte.

El col·lectiu de docents va manifestar un gran interès donat que el nombre de nens al·lèrgics a les aules està en constant augment.

Ahir dijous, 16 de gener, a la tarda, va començar el cicle de conferències i tallers sobre diferents tipus d’al·lèrgies al Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona organitzat per la Secció d’Al·lergologia de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, amb la primera sessió, “Al·lèrgia i escola”, coordinada per l’al·lergòloga del Joan XXIII, Vanessa Gázquez. Aquesta primera jornada va comptar amb la participació de diferents especialistes del territori: el metge especialista en medicina de l’esport del Club Gimnàstic de Tarragona, Carles Hernández, que va parlar sobre “Asma i Esport”; la resident d’al·lergologia del Joan XXIII, Andrea Enfedaque i la infermera de l’especialitat, Esperança Anguera, que van fer un taller pràctic sobre les reaccions al·lèrgiques; i la mateixa Dra. Gázquez que va explicar els protocols actuals i que existeixen “tantes al·lèrgies com nens”. El públic assistent, majoritàriament docents de les escoles de Tarragona i familiars de nens al·lèrgics, va participar activament exposant dubtes i compartint experiències personals entorn l’al·lèrgia dels infants i adolescents.

   

Els temes principals que es van tractar van ser l’al·lèrgia a aliments i l’al·lèrgia respiratòria, que són les patologies que majoritàriament afecten nens i adolescents. També es van poder revisar els protocols oficials existents en l’actualitat entorn l’escolarització del nen al·lèrgic, i es va dur a terme un taller pràctic d’actuació en cas d’emergència, a on els assistents van tenir oportunitat de practicar l’ús d’autoinjectors d’adrenalina, fàrmac que en ocasions planteja dubtes en la seva utilització.

El col·lectiu de docents va manifestar un gran interès en potenciar la formació dels seus professionals entorn l’al·lèrgia i el seu maneig a l’escola, donat que el nombre de nens al·lèrgics a les aules està en constant augment. Per aquest motiu, i aprofitant la presència de representants dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona, es va acordar iniciar una línia de treball conjunta per potenciar aquesta formació del professorat i resta de personal docent.

L’asma bronquial es considera la malaltia al·lèrgica més prevalent a la infància en molts països industrialitzats. Diversos estudis evidencien un increment de l’asma del 50% en la darrera dècada. Un estudi multicèntric internacional sobre la prevalença de l’asma infantil realitzat a 56 països (Internacional Study of Asma and Allergies in Childhood, ISAAC), entre ells Espanya, va trobar un ampli rang de prevalença de l’asma, del 1,6 al 36,8 %, segons la població i localització geogràfica. A Espanya, l’asma és la segona malaltia més freqüentment diagnosticada en la població menor de 14 anys que acut a una consulta d’al·lergologia.

L’al·lèrgia a aliments a la infància presenta una prevalença entorn el 5-7%, i aquesta prevalença està clarament en augment. Aproximadament un 20% de les reaccions al·lèrgiques d’aquests nens tindran lloc al col·legi o en un entorn educatiu. Fins a 2/3 de les escoles tindran almenys un nen amb risc de patir una anafilaxi. http://credit-n.ru/zaymyi-next.html http://credit-n.ru/zaymyi-next.html


Leave a Reply