Primera edició del Curs de Seguretat i CRM en Anestèsia Nivell 1

La Unitat de Simulació Clínica de la Fundació Hospital Joan XXIII (USiC-fHJ23), juntament amb el Servei d’Anestesiologia i Reanimació, han organitzat la primera edició del Curs de Seguretat i CRM a Anestèsia Nivell 1.

El curs s’adreça als residents de 2n any d’Anestesiologia i Reanimació de la província de Tarragona i a professionals d’infermeria de l’àrea quirúrgica de l’Hospital Joan XXIII. L’objectiu és treballar aspectes de seguretat clínica i maneig de crisi (CRM).

El dia 20 d’octubre es va realitzar una sessió de simulació online mitjançant l’aplicació SIMGAME. Es va revisar el maneig de l’atura cardíaca des de dos punts de vista, “tècnic” i “no tècnic”.

El dia 27 d’octubre es va realitzar la sessió de simulació presencial en què es van treballar aspectes de seguretat (avaluació pre-anestèsica, llista de verificació quirúrgica i preparació del material d’anestèsia previ a una intervenció), CRM al quiròfan (lideratge, treball en equip, comunicació, etc.). Finalment, es va realitzar l’anàlisi sistèmica d’un incident crític mitjançant l’eina PITELO de SENSAR.

Es tracta d´un Curs de seguretat i CRM de nivell 1 que conté un de nivell 2 i un nivell 3. Aquests cursos estan patrocinats per Baxter i MSD, col·locant a l’Hospital Joan XXIII com a centre de referència de la província en formació en Anestesiologia i Reanimació.

3ª Edició del Curs de CRM i Seguretat per a CUAP

Els dies 3 i 4 de novembre de 2021, va tenir lloc a la Unitat de Simulació Clínica de la Fundació Hospital Joan XXIII (USiC-fHJ23) la 3a edició del Curs de CRM i Seguretat per a CUAP, a petició dels professionals de l’equip d’urgències del CAR Salou.

En aquest curs s’han revisat les últimes guies de maneig de diverses situacions crítiques i s’han treballat principalment aspectes no tècnics de maneig de crisi (CRM). El curs pretén donar eines per crear equips multidisciplinaris d’alt rendiment; s’han treballat diferents aspectes de treball en equip, lideratge, optimització de recursos, comunicació efectiva, etc.

L’objectiu ha estat millorar el rendiment dels equips de professionals del CUAP de Salou en el maneig de situacions crítiques, complint amb dos dels compromisos de l’ICS Camp de Tarragona com són millorar l’assistència i la seguretat dels pacients.