- La primera formació en aquest nou espai ha anat a càrrec de la pediatra del CAP El Morell Carme Climent, membre també d’aquesta entitat, i Mònica Rodríguez, cap d’estudis de l’Hospital Vall d’Hebron
El primer centre de Simulació Clínica de Guinea Equatorial ja és una realitat gràcies a l’impuls de l’ONGD Más que salud (+QSalud), que presideix Robert Memba, cirurgià digestiu de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona. Acompanyat per un equip de 21 cooperants procedents de diversos centres catalans, aquesta iniciativa s’ha desenvolupat en col·laboració amb la Universitat Afro-Americana d’Àfrica Central (AAUCA).
El projecte impulsat per l’ONGD +QSalud va ser concebut fa mesos i es va materialitzar la setmana passada amb l’acte d’inauguració del centre i amb la celebració del primer curs d’iniciació a la simulació clínica impartit al país. La pediatra d’Atenció Primària del CAP El Morell Carme Climent ha estat una de les responsables de preparar i dirigir les sessions formatives, centrades en la creació d’escenaris clínics, el maneig d’equipaments de simulació i les metodologies docents.
El nou centre està equipat amb tecnologia de darrera generació i permetrà que estudiants i professionals sanitaris puguin adquirir competències clíniques avançades en un entorn segur i altament realista. Durant l’acte institucional d’inauguració, el rector de l’AAUCA, Paulo Speller, va destacar que la posada en marxa del centre «suposa un pas endavant per formar futurs professionals alineats amb estàndards internacionals i amb una millor preparació per a la pràctica assistencial». El viceministre de Sanitat de Guinea Equatorial, Antonio Martín Elo Elo, va reiterar el suport del govern a iniciatives que «modernitzen el sistema i reforcen la seguretat del pacient». Tant Speller com Elo Elo van destacar l’aportació del grup català i l’impacte que tindrà aquest nou espai en la formació dels futurs professionals.
L’ONGD +Qsalud fa 17 anys que treballa en programes de cooperació i formació en l’àmbit de la salut. La inauguració i desplegament del curs consoliden la tasca de cooperació que aquesta entitat desenvolupa al país, i reforcen el seu compromís amb la millora de qualitat assistencial i la formació sanitària local.




