Més de 200 directius s’han aplegat al Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona per conèixer i compartir les experiències de l’organització i les estratègies nacionals i internacionals en aquest àmbit.
En el marc del Mes de la Seguretat dels Pacients impulsat per la Gerència Territorial ICS Camp de Tarragona – GiPSS, directius de les diferents línies assistencials, membres de les comissions i comitès de qualitat, unitats funcionals de seguretat dels pacients (UFSP) i membres de la Unitat de Segones Víctimes de la Gerència Territorial Camp de Tarragona s’han trobat aquest dimarts, 4 d’octubre, al Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona amb motiu de la I Jornada de Seguretat dels Pacients de la Gerència Territorial Camp de Tarragona.
La finalitat d’aquesta convenció és donar a conèixer, als més de 200 assistents, les estratègies internacionals i nacionals en seguretat dels pacients i compartir diferents experiències de l’organització. Tot plegat, amb l’objectiu d’aprofundir en la cultura de seguretat dels pacients, identificar eines que ens permeten gestionar el risc assistencial i difondre la “Guia d’Atenció al pacient i als professionals després d’un esdeveniment advers”.
Les ponents encarregades d’abordar els diferents temes tractats durant la jornada han estat: Clara Pareja, subdirectora general d’Ordenació i Qualitat Sanitàries i Farmacèutiques del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya; Montserrat Gens, directora de Qualitat i Seguretat dels Pacients de la Gerència Territorial ICS Camp de Tarragona; i M. Pilar Astier, assessora tècnica de Qualitat i Seguretat dels Pacients de la Gerència Territorial ICS Camp de Tarragona i del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
La Unitat de Qualitat de la Gerència Territorial del Camp de Tarragona ha ideat diferents accions divulgatives dirigides als professionals de l’ICS i GiPSS, al llarg d’aquest Mes de la Seguretat dels Pacients. Aquesta unitat, creada l’any 2017, va néixer amb l’objectiu d’impulsar un sistema de gestió de la qualitat i de seguretat dels pacients que permeti promoure la millora continua i l’excel·lència en l’atenció sanitària cap a la ciutadania. El pla de qualitat identifica el lideratge, la cultura i la participació dels professionals com a eixos principals de l’estratègia de qualitat. La finalitat és implantar models de gestió de la qualitat, facilitar la gestió per processos, gestionar el risc assistencial, potenciar la recerca, la millora continua i l’avaluació de resultats orientats a les necessitats de la ciutadania.
Des del 2021, el Departament de Salut i la Unitat de Qualitat de la Gerència Territorial del Camp de Tarragona mantenen una aliança estratègica per desenvolupar la Plataforma de Seguretat dels Pacients de Catalunya (PSP Cat). Aquest projecte permetrà implantar diferents aplicacions tecnològiques enfocades a millorar la seguretat dels pacients a Catalunya.