La Jornada està dirigida als professionals acreditats de l’ICS que tenen la missió de planificar i col·laborar en l’aprenentatge dels coneixements, habilitats i actituds dels i les residents.

L’ICS ha organitzat, per primera vegada, la Jornada de Tutors i Tutores de Residents. Està organitzada per a tots els i les caps d’estudis de l’ICS i ha reunit més de 700 professionals acreditats en la docència de tot el territori, amb l’objectiu de ser un punt de trobada d’aquest col·lectiu, compartir idees innovadores, fer valdre el seu talent i generar xarxa entre ells.

El director gerent de l’ICS, Xavier Pérez Berruezo, ha inaugurat la jornada i ha remarcat que “quan els i les estudiants ens trien, dipositen la seva confiança en l’ICS. Una confiança que els tutors i tutores retorneu amb el vostre compromís, amb el coneixement que transmeteu i amb la vostra responsabilitat.”

La Jornada s’ha dividit en dues parts diferenciades: la primera part ha consistit en un conjunt de ponències virtuals en directe, per a totes i tots els tutors del territori, que s’ha centrat en l’anàlisi de la convivència de les diferents generacions dins l’organització i en la visió dels professionals més joves. La segona part, en canvi, s’ha celebrat simultàniament i de forma presencial, en sessions específiques per a cada territori, amb una temàtica escollida segons les necessitats de cada lloc, com ara la motivació dels i les tutores, la comunicació o exemples d’eines innovadores per a la millora de la docència.

Actualment, a l’ICS hi ha gairebé 1.200 tutors i tutores acreditats: 700 a les unitats Docents d’Atenció Familiar i Comunitària i 500 als hospitals.