El Servei de Cirurgia General i Digestiva i el Departament de Formació Continuada de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona organitzen el curs “Actualització en el tancament de la paret abdominal”, una activitat formativa pràctica i d’actualització dirigida a facultatius especialistes.
Objectius del curs
-
Actualitzar els coneixements sobre la tècnica de tancament de la paret abdominal i la prevenció d’hèrnies incisionals.
-
Conèixer el material disponible per al tancament segons el tipus de ferida.
-
Aprendre tècniques com la Small-Bites i l’ús de malles en camps contaminats.
📚 Continguts principals
El curs inclou sessions teòriques i un taller pràctic de sutura amb simuladors, impartit pels facultatius del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’hospital.
Programa destacat:
-
Evidència clínica en sutures i tècnica Small-Bites
-
Ús de malles i prevenció d’hèrnies incisionals
-
Taller pràctic de sutura
👨⚕️ Coordinació – Dr. Carles Olona Casas – Facultatiu especialista de Cirurgia General i Digestiva – Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona
📝 Inscripcions Fins al 30 d’octubre de 2025



